EEN
VLEKKELOOS
RAPORT

Als we het over de prestatie-comfortverhouding hebben, kan niks stainless steel overtreffen. En op het gebied van look, kan niks tippen aan een handgemaakte stainless steel fiets. Stijlvol, tijdloos en puur. Het wordt helemaal uitzonderlijk wanneer uw frame speciaal voor u gebouwd is, wat perfect mogelijk is met stainless steel. Wij geloven in wat we doen, daarom maken wij geen 'ook' carbon frames, of wat voor frames dan ook. Het is simpel, staal is en blijft het beste materiaal om een fiets mee te bouwen.

De XCR BUIZENSET — ASCENDER EN HURRICANE — MAAKT EEN EINDE AAN DE GRAVITATIEKRACHT.

ALLEEN TALENTVOLLE EN GESPECIALISEERDE LASSERS KUNNEN DIT EDELSTAAL AAN.

JAEGHER, GEMAAKT MET DE VOLGENDE GENERATIE VAN ULTRALICHT ITALIAANS STAAL.

TOM BOONEN'S ASCENDER 1912 UNLIMITED — ROADA COMBINATION OF POLISHED STAINLESS STEEL WITH GREEN AND BLACK CERAMIC PAINT.
ART DESIGN: INVASION STRIPES

ONVERSLAANBARE 
PRESTATIE-
COMFORTVERHOUDING


De absolute high-end  framesets van Jaegher — de FL.X-serie — zijn gemaakt met exclusief voor Jaegher ontwikkelde Columbus XCr buizen. Alles wat fietsen mooi maakt, komt samen in dit tijdloze meesterwerk: stijfheid, responsieve eigenschappen, uitmuntende trillingsabsorptie, lichtgewicht, puur uiterlijk. Reken daar nog een op maat gemaakte geometrie bij en je hebt een frameset met een maximale dynamische efficiëntie en een onverslaanbare prestatie-comfortverhouding.

.

221230 spindiagram 2

Het unieke gevoel van staal is moeilijk om te vertalen in cijfers en statistieken. Het gewicht/stijfheidsverhouding van onze FL.X-frame is superieur aan titanium of aluminium, terwijl de trillingsabsorptiekwaliteit gemakkelijk die van carbon of aluminium overtreft. 

Een absolute droomfiets, zelfs voor wie gewoon is om met de duurste racefietsen te rijden in professionele races.



ZET DE MUZIEK LUIDER EN GENIET VAN TOM BOONEN OP ZIJN ASCENDER 1912 UNLIMITED,
UITGERUST MET HET INNOVATIEVE SHIFTING SYSTEEM VAN CLASSIFIED.

De Meest Heroïsche Sport 
Op Aarde Verdient
Het Beste Materiaal
Om Een Frame Te Bouwen.

Zelfs Al Vraagt Het
Meer Tijd, Meer Zweet
En Meer Gevloek.

EEN TIJDLOOS
MEESTERSTUK


Wie dacht dat staal gestopt is met innoveren toen carbon op de markt kwam zit er grondig naast. Stainless steel heeft een ingebouwde treksterkte wat het mogelijk maakt om tot het extreme te gaan en de buizen flinterdun te maken zonder dat ze aan stijfheid inboeten. De natuurlijke materiaaleigenschappen van Stainless Steel zorgen dat uw fiets bijzonder levendig voelt. Elke trap wordt direct in energie omgezet. En het mooie van staal is dat het een soort van natuurlijke demping heeft waardoor u kan blijven gaan. Voor kenners die willen presenteren is dit het antwoord: de perfecte stalen op maat gemaakte racefiets, vervaardigd met een voor Jaegher exclusief gemaakte Columbus buizenset.

Cirkel columbus

Het intense materiaal van onze frames is zo hard dat het maximum wordt vereist van onze machines. De XCr buizenset is zo licht en dunwandig dat slechts een paar zeer gespecialiseerde lassers ermee om kunnen gaan. Die inspanning en dat talent voel je in elke trap.

Jaegher draai koppenberg 004 607
190107 Jaegher draai koppenberg5855

X.Cr Stainless Steel.
Stijver dan titanium.
Comfortabeler dan carbon.




FL.X SERIES.
WERELDKLASSE.


Jaegher maakt stainless steel fiesten voor oneindig genot. Elke Jaegher is met de hand gemaakt in België - Vlaanderen, volledig op uw maat om een perfecte pasvorm te garanderen. Ons doel is om voor u de beste fiets ter wereld te bouwen - om nog maar te zwijgen over de meest esthetische.

De Ascender serie zijn de wegfietsen en de Hurricane serie is voor gravel en allroad. FL staat voor Flanders (Vlaanderen), het walhalla van het wielrennen. X staat voor Stainless Steel of XCr, het mooiste materiaal in al zijn betekenissen om fietsen van wereldklasse te maken.

Ascender Pure Gold shadow

10 STAINLESS
REASONS

Jaegher frames are made of high-end Italian steel. The steel alloys of the newest generation are ultra-lightweight. Jaegher works exclusively with the top of the range, Columbus Spirit and XCr tubes: reinforced at the ends, thin and light in the middle. Jaegher works in close partnership with Columbus Italia. Together we developed tubes and tube-sets to create unique frames that perform even better. This makes your Jaegher one of the best steel or stainless steel road bikes ever made – with a ride quality that is incomparable.

The weight of our frames rivals that of other materials. A Jaegher frame weighs between 1.2 and 1.8 kg. We have built complete road bikes with a weight of 6.7 kg, which is even under the UCI limit of 6.8kg — and the Tour de France. But on the other hand. Isn’t that weight thing overrated? Maybe because it’s the only thing we can do in the bicycle shop. Just lift the bike to feel how light it is. It’s also the only thing we can compare. Grams.

A lot of pro-riders are afraid of a road bike that is too light. Because every climb is followed by a descent. They don’t want – in the words of one of the best cyclists of the world – a road bike that feels like a dishcloth. A road bike needs to give you confidence on the hill, on the cobbles and when sprinting. But most important of all. Your race cycle has to give you endless pleasure and eternal satisfaction. And that is exactly what a Jaegher does.

Jaegher only chooses top of the range materials: Columbus Spirit and XCr tubes.

The tubeset of our Ascender, Hurricane, Interceptor and Tornado consist of custom made tubes by Columbus Tubi, exclusively for Jaegher.

Flymaster Kurt Lizzard 001 4492

The steel tubes Jaegher uses for building it's tubesets is from Columbus Italia, the world’s oldest bicycle tubing manufacturer. Over the last 15 years Columbus has transformed from a high volume industrial manufacturer of performance bicycle tubing into a small laboratory dedicated to individually producing small batches of avant-garde steel tubes pushed to the absolute limits of their metallurgic possibilities. It was the company’s discovery and refinement of new “special steels” with greatly increased ductility and Ultimate Tensile Strength in the early 2000s which first paved the way for these changes. To put things in perspective: in the past even one-off special tubes, such as those Columbus produced for Francesco Moser’s hour record in 1984 or other custom-tweaked lots for demanding professional riders, were only drawn a maximum of 2 times, to arrive at wall thicknesses of 0,5mm. But the special steel alloys developed and worked by Columbus today – combined with the company’s ability to develop more complex, almost artisanal, production techniques – allow workers to
1 — draw each tube to wall thickness as thin as 0,38mm without compromising fatigue life, reducing contemporary steel frame weights by as much as 500 g and
2— draw each tube up to 4-5 times (with a 65% reduction of linear mass without annealing, compared to 55% in older steels). The ability to repeatedly draw a tube has allowed Columbus to radically alter the micrographic structure of the steel, making it far finer and more orientated than was ever previously possible. The result is a metallurgically flawless, ultralight, extremely stiff tube whose characteristics will remain entirely unaltered for generations of riding.

The most advanced result of this period of innovation has been the development of XCr, the world’s only bi-phasic martensitic seamless stainless steel bicycle tube. A Columbus XCr tube can reach wall thickness of 0,35mm and, crucially, is drawn 12-15 times. This unparalled possibility for repeated drawing cycles of the same tube allows Columbus to continuously enhance the already extraordinary intrinsic metallurgic qualities of XCr steel, resulting in a stiffness-to-weight and UTS/weight ratio superior to that of any titanium or aluminum currently in use for bicycle manufacturing.

Tubes

It’s not a secret. It’s too much about trends and fashion in the cycle-industry. Extreme oversized tubes, funny curves, ridiculous contrasts between thin and thick what results in dangerous limits on the most crucial zones of a race-cycle. We don’t go there. We don’t want to hide our geometry by making a race-cycle like a seasonal dress. Of course we are part of the evolution in positioning on the cycle, seeking for the most performant geometry, the composition of the steel tubes and welding techniques. On the other hand we don’t have the urge to hide those unbeatable and still most performant lines of a race-cycle. We are proud on them.

WE ONLY START WELDING YOUR FRAME after we know your measurements, your wishes and your needs.

Bespoke starts where made-to-measure stops. Bespoke fit much better than made to measure and takes much more time. Small, medium or large. All too often, this is your choice when you’re buying a new bike. Then you are fitted to the frame with a longer or shorter seatpost and stem, and a ridiculous amount of spacers on top, because your cycling shop has to get rid of their stock because the new collection with fancy colours is arriving. Obviously, mass manufacturers try to reduce their production costs, and they do this by limiting the number of moulds they need for the frame. At Jaegher we start with you. Our experts take your measurements, down to the last detail. Then we talk about what your expectations are — and only then we start building your frame, tube by tube. If you can’t come to us, go to your local expert for a bike fitting and send us your measurements. Welding a steel frame takes time and craftsmanship, but we wouldn’t do it any other way. Jaegher has stayed true to its steel roots in frame-building.

The weight/stiffness ratio of our FL.X frame is superior than titanium, aluminium or steel while it’s vibration absorbing quality beats easily those from carbon or aluminum. Stainless steel is the most rigid and responsive of all steel race cycles. This allows a stainless frame to absorb the “road buzz”, while it’s stiffness means that each pedal stroke is transferred into pure speed. This unrivaled comfort and road feel doesn’t just feel good, they also improve your performance. You’ll remain fresh and more alert for longer. The unique feel of our FL.X series is difficult to translate into statistics and numbers. Still too much riders care about statistics on paper and follow blindly the mainstream. The difference happens out there — on the road, the cobbles, the curves, the hills, the descends and gravel paths.

"Speed, trust and comfort, that’s what you expect from a road bike." Kristof Allegaert, world’s best long distance rider.

Jaegher Ardennen 004 5015

It’s not a very well-kept secret that some materials lose their strength with time. This includes the resin holding the fibres together in a carbon frame when microscopic cracks form in the layers. Another problem with carbon is it’s fragile. When hit hard it breaks. Jaegher frames are made of high-end Columbus Spirit and XCr alloys and are – what else? – hard as steel. They keep their strength for life. Did you ever wondered what happened with those high-end carbon frames after a race like Paris-Roubaix?

Carbon fibre has a dirty secret: the hi-tech material is extremely wasteful to produce and difficult to recycle. Unfortunately there’s still no effective way to recycle and reuse carbon fibre. In a Jaegher frame you won’t find any non-recyclable fibres : simply the best and most honest steel. And if there is an accident don’t throw your Jaegher frame on the rubbish pile – we can repair it.
We are not more holy than the Pope. There's also carbon in our groupsets, handle bars, seat posts and wheel sets. Those parts are not more recyclable than a carbon frame, but al least they have less impact on the ride qualities and are less fragile than a carbon frame.

The premium steel tubes we use to built your frame are from Italy. The design, measuring, miter cutting, welding, paintwork, assembling...happens in Flanders, the beating heart of cycling.

The premium steel tubes we use to built your frame are from Italy. The design, measuring, miter cutting, welding, paintwork, assembling...happens in Flanders, the beating heart of cycling.

Ruimen braquet 001 114

Staalwol 001 166

A lot of brands don't dare to talk about this item. That's exactly why we do. To make money in the cycling industry or whatever industry you have to bring down the production cost to an absolute minimum. We arrived in a stadium that the production cost of a carbon frame of famous brands is about 50$. Mass production brands sell their race cycles for 3.5 K till 10K. Are we jealous on them? Yes, because they make a lot of money. Are we proud? Absolutely. Because we make much better race cycles.

Jaegher balonnenbergen mid 2 1x1

6.7 KG. EN DAN?

Wij hebben een complete racefiets gebouwd van 6,7 kg wat onder onder de UCI-limiet ligt. Maar we laten gewicht onze fietsen niet bepalen. Als het gaat om prestaties, is gewicht slechts een deel van het geheel - en verre van het  belangrijkste. Het maakt niet uit hoe licht je fiets is als die niet perfect bij je rijstijl of behoeften past.

We optimaliseren elk aspect van je fiets om ervoor te zorgen dat het maximaal presteert in alle categorieën: snelheid, comfort, handling, efficiëntie.... Het geheel is meer dan de som van de delen.







Alles Dat Fietsen
Mooi Maakt
Komt Samen
In Dit Meesterwerk.
Gemaakt Van
Stainless Steel.


TOM BOONEN

WERELDKAMPIOEN - 3X WINNAAR RONDE VAN VLAANDEREN
4X WINNAAR PARIJS-ROUBAIX - GROENE TRUI TOUR DE FRANCE



KRISTOF ALLEGAERT, 3X WINNAAR TRANSCONTINENTAL, WINNAAR TRANS-SIBERIAN EXTREME,  WINNAAR VAN DE TRAGISCHE INDIAN PACIFIC

NIEMAND BEGRIJPT BETER DAN — KRISTOF ALLEGAERT, DE BESTE ULTRA RACE VAN DE WERELD — DE ABOSLUTE VOORDELEN VAN STAINLESS STEEL.

Tech Drawing dikte 05

VERBETER JE PRESTATIES.
 EEN FIETS DIE
LUISTERT NAAR JE LICHAAM.

BIKE ANATOMY




Menu
Cart
Loading...
Info

TEST

+ test
+ tes
+ test
+ test
+ test
+ tes
+ test
+ test